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Asklepios Fachklinikum Brandenburg

Anton-Saefkow-Allee 2
14772 Brandenburg an der Havel

Phone: 03381-78-0
Mail: moc.soipelksa@grubnednarb moc.soipelksa@grubnednarb moc.soipelksa@grubnednarb

  • Number of beds: 401
  • Number of specialist departments: 4
  • Number of inpatient cases: 4.926
  • Number of partial inpatient cases: 176
  • Number of outpatient cases: 13.545
  • Number of cases of inpatient-equivalent psychiatric treatment (StäB): 14
  • Hospital owners: Asklepios Fachkliniken Brandenburg GmbH
  • Type of provider: privat
  • Academic teaching hospital
      • Charité Universitätsmedizin Berlin
External comparative quality assurance
Further information
  • External quality assurance according to state law
    No participation
  • Quality of participation in the Disease Management Programme (DMP)
    No participation
  • Implementation of the minimum quantity agreement
    No participation
  • Implementation of resolutions of the Federal Joint Committee on quality assurance (G-BA)
    No participation
  • Clarifying chat completed: no
  • Clarifying chat not completed: no
  • No participation in clarifying chat: no
  • Notification of non-fulfilment of nursing care not made: no
quarter Q1
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 72,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten nein 80,44 %
Pflegefachpersonen nein 70,23 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 95,17 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 83,19 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 98,06 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 33,13 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 131
Current staffing levels (full-time staff) 149
Number of nights, subject to the minimum requirement 91
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 131,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 172,94 %
Pflegefachpersonen ja 95,73 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 219,52 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 95,07 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 142,85 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 480,06 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 83,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 96,73 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst nein 75,83 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) ja 96,12 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 98,17 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 107,84 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 101,66 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 71
Current staffing levels (full-time staff) 53
Number of nights, subject to the minimum requirement 30

quarter Q2
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 68,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten nein 77,68 %
Pflegefachpersonen nein 69,26 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen nein 92,37 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 57,64 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 104,46 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 22,58 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 153
Current staffing levels (full-time staff) 157
Number of nights, subject to the minimum requirement 91
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 131,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 163,72 %
Pflegefachpersonen ja 105,04 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 232,6 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 95,63 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 104,46 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 213,46 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 73,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 97,83 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst nein 57,79 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) ja 122,89 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 99,57 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 104,46 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 102,19 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 71
Current staffing levels (full-time staff) 50
Number of nights, subject to the minimum requirement 30

quarter Q3
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 77,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten nein 83,09 %
Pflegefachpersonen nein 77,9 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 95,5 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 79,15 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 97,64 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 26,24 %
Night shift
Compliance with minimum requirements no
Minimum requirement (full-time staff) 153
Current staffing levels (full-time staff) 163
Number of nights, subject to the minimum requirement 92
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 145,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 175,72 %
Pflegefachpersonen ja 135,32 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 179,73 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 99,51 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 142,34 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 236,16 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 97,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 105,13 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst ja 90,4 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) ja 113,65 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 117,53 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 147,12 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 102,03 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 71
Current staffing levels (full-time staff) 53
Number of nights, subject to the minimum requirement 30

quarter Q4
Erwachsenenpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 76,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten nein 69,91 %
Pflegefachpersonen nein 79,6 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 90,9 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten nein 78,59 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 90,89 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen nein 26,96 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 160
Current staffing levels (full-time staff) 169
Number of nights, subject to the minimum requirement 80
Psychosomatik
Day shift
Compliance with minimum requirements no
Level of implementation 145,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 156,17 %
Pflegefachpersonen ja 126,5 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen ja 219,18 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 94,41 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 141,45 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 479,39 %
Kinder und Jugendpsychiatrie
Day shift
Compliance with minimum requirements yes
Level of implementation 86,0 %
Occupational group Minimum requirements met Level of implementation (%)
Ärztinnen und Ärzte, ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten ja 95 %
Pflegefachpersonen und Erziehungsdienst nein 82,68 %
Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten (ohne ärztliche Psychotherapeutinnen und Psychotherapeuten), Psychologinnen und Psychologen (dazu zählen alle Kinder- und Jugendlichenpsychotherapeutinnen und -psychotherapeuten) ja 90,8 %
Spezialtherapeutinnen und Spezialtherapeuten ja 94,74 %
Bewegungstherapeutinnen und Bewegungstherapeuten, Physiotherapeutinnen und Physiotherapeuten ja 95,36 %
Sozialarbeiterinnen und Sozialarbeiter, Sozialpädagoginnen und Sozialpädagogen, Heilpädagoginnen und Heilpädagogen ja 96,37 %
Night shift
Compliance with minimum requirements yes
Minimum requirement (full-time staff) 71
Current staffing levels (full-time staff) 47
Number of nights, subject to the minimum requirement 25
Number Group
34 Medical specialists (m/f) , psychological psychotherapists (m/f) and child and adolescent psychotherapists (m/f) who are subject to the obligation to undergo further training*
28 Number of medical specialists (m/f) from no. 1 who have completed a five-year period of further training and are therefore subject to the obligation to provide evidence
28 Number of those persons from no. 2 who have provided proof of further training according to Article 3 of the G-BA regulations
* according to the “Provisions of the Joint Federal Committee for the Further Training of Medical Specialists (m/f), Psychological Psychotherapists (m/f) and Child and Adolescent Psychotherapists (m/f) in Hospitals”

According to Section 4 (2) of the Quality Management Guideline, facilities must provide for the prevention of and intervention in cases of violence and abuse as part of their internal quality management. The aim is to prevent, recognise and respond appropriately to abuse and violence, particularly against vulnerable patient groups such as children and adolescents or people in need of help, and also to prevent it within the facility. The respective procedure is aligned with the size of the facility, the range of services and the patients in order to define customised solutions for sensitising the teams as well as other suitable preventative and interventional measures. These may include information materials, contact addresses, training/education, codes of conduct, recommendations for action/intervention plans or comprehensive protection concepts.

  • Is a protection concept in place? Yes
  • Measures
    • Prevention
Gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie haben sich Einrichtungen, die Kinder und Jugendliche versorgen, gezielt mit der Prävention von und Intervention bei (sexueller) Gewalt und Missbrauch bei Kindern und Jugendlichen zu befassen (Risiko- und Gefährdungsanalyse) und – der Größe und Organisationsform der Einrichtung entsprechend – konkrete Schritte und Maßnahmen abzuleiten (Schutzkonzept). In diesem Abschnitt geben Krankenhäuser, die Kinder und Jugendliche versorgen, an, ob sie gemäß Teil A § 4 Absatz 2 in Verbindung mit Teil B Abschnitt I § 1 der Qualitätsmanagement-Richtlinie ein Schutzkonzept gegen (sexuelle) Gewalt bei Kindern und Jugendlichen aufweisen.
  • Drug commission

Konzept Klinisches Risikomanagement

23.03.2023

  • Fallbesprechungen
  • Maßnahmen zur Vermeidung von Arzneimittelverwechslung
  • Teilnahme an einem einrichtungsübergreifenden Fehlermeldesystem (siehe Kapitel 12.2.3.2)
  • Aushändigung von arzneimittelbezogenen Informationen für die Weiterbehandlung und Anschlussversorgung der Patientin oder des Patienten im Rahmen eines (ggf. vorläufigen) Entlassbriefs
  • Aushändigung des Medikationsplans
  • bei Bedarf Arzneimittel-Mitgabe oder Ausstellung von Entlassrezepten
The instruments and measures to promote drug therapy safety are presented with a focus on the typical procedures of the medication process in inpatient patient care. A special feature of the medication process in the inpatient environment is the transition management during admission and discharge. The instruments and measures listed below address structural elements, e.g. special IT equipment and work materials, as well as process aspects, such as work descriptions for particularly risky process steps or concepts for securing typical risk situations . In addition, proven measures to avoid or learn from medication errors can be specified. The hospital presents here which aspects it has already dealt with and which measures it has specifically implemented. The following aspects can be presented, if necessary using free text fields:
- Admission to hospital, including anamnesis
; Instruments and measures are presented for determining the old medication (drug history), the subsequent clinical assessment and the switch to the medication available in the hospital (house list), as well as for documenting both the patient's original medication and that for hospital treatment adapted medication.
- Medication process in the hospital
In this context, the following sub-processes are assumed as examples: drug history - prescription - patient information - drug delivery - drug use - documentation - therapy monitoring - result assessment. Instruments and measures for safe medication prescription can be presented, e.g. B. in terms of readability, clarity and completeness of the documentation, but also in terms of area of ​​application, effectiveness, benefit-risk ratio, tolerability (including potential contraindications, interactions, etc.) and resource considerations. Information can also be provided to support reliable medication ordering, delivery and use or administration.
- Discharge
In particular, the measures taken by hospitals can be presented to ensure that information on drug therapy is structured and passed on to doctors and physicians providing further treatment, as well as the appropriate provision of patients with drug information, medication plans and medications. Drug prescriptions are made.
AMTS is the totality of measures to ensure an optimal medication process with the aim of reducing medication errors and thus avoidable risks for patients during drug therapy. A prerequisite for the successful implementation of these measures is that AMTS is practised as an integral part of daily routine in an interdisciplinary and multi-professional approach.
Job
Explanation

Über das Asklepios-Programm mit der Pommerischen Medizinischen Universität Stettin (PUM) können Bewerber aus Deutschland in Stettin Medizin studieren. PJ-Einsätze werden am Standort über das „PJ-Portal“ und die Charité vermittelt. Famulaturen/Praktische Einsätze alle Abt.

Explanation

Explanation

Training in other healing professions
Comment

staatlich anerkannte Ausbildungsstätte für die fachpraktische Ausbildung, ein Praxisanleiter mit einer pädagogischen Zusatzqualifikation

Comment

staatlich anerkannte Ausbildungsstätte für die fachpraktische Ausbildung

Comment

staatlich anerkannte Ausbildungsstätte für die fachpraktische Ausbildung

Comment

fachpraktische Ausbildung

Comment

Ausbildung erfolgt bei innerbetrieblichem Bedarf

Comment

staatlich anerkannte Ausbildungsstätte für die fachpraktische Ausbildung

Comment

Ausbildungsbeginn jeweils ab 01. April und 01.Oktober, kontinuierlich Begleitung und Anleitung durch eine Hauptamtliche Praxisanleiterin während der gesamten Ausbildungszeit, Marie Sophie König Tel.: 03381 78 1807

Sabine Schabbel

Patientenfürsprecherin

Anton-Saefkow-Allee 2
14772 Brandenburg an der Havel

Phone: 03381 -78-2102
Mail: moc.soipelksa@nakcim.m

Gabriele Schmiedichen

Referentin der Geschäftsführung

Anton-Saefkow-Allee 2
14772 Brandenburg an der Havel

Phone: 03381 -78-1210
Mail: moc.soipelksa@nehcideimhcs.g

Gabriele Schmiedichen

Referentin der Geschäftsführung

Anton-Saefkow-Allee 2
14772 Brandenburg an der Havel

Phone: 03381 -78-2102
Mail: moc.soipelksa@nehcideimhcs.g

Rok Korosec

Chefarzt

Anton-Saefkow-Allee 2
14772 Brandenburg an der Havel

Phone: 03381 -78-2102
Mail: moc.soipelksa@cesorok.r

Silvia Kryszon

Leiterin Sozialdienst

Anton-Saefkow-Allee 2
14772 Brandenburg an der Havel

Phone: 03381 -78-1895
Mail: moc.soipelksa@nozsyrk.s

Anton-Saefkow-Allee 2
14772 Brandenburg an der Havel

Phone: 03381-78-0
Mail: moc.soipelksa@grubnednarb

Angela Tiedemann

Pflegedirektorin

Anton-Saefkow-Allee 2
14772 Brandenburg an der Havel

Phone: 03381 -78-1847
Mail: moc.soipelksa@nnamedeit.a

Janina Pietschmann

Geschäftsführung

Anton-Saefkow-Allee 2
14772 Brandenburg an der Havel

Phone: 03381 -78-2102
Mail: moc.soipelksa@nnamhcsteip.aj

Janina Pietschmann

Geschäftsführerin

Anton-Saefkow-Allee 2
14772 Brandenburg an der Havel

Phone: 03381 -78-2102
Mail: moc.soipelksa@nnamhcsteip.aj

Dr. med. Rok Korosec

Chefarzt

Anton-Saefkow-Allee 2
14772 Brandenburg an der Havel

Phone: 03381 -78-1802
Mail: moc.soipelksa@cesorok.r

IK: 261200710

Location number: 773119000